Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 30 d’octubre del 2007

Castell de Burriac

Dia 8 de març de 2007

Aquest mes l’ excursió ha estat per la serralada del litoral fins al Castell de Burriac. De moment es l’ excursió mes nombrosa. En total set caminant i vuit dinant!

Ruta:
Ens trobem a les 10 del matí a la benzinera de Cabrils. Des de la benzinera en cotxe vam pujar per una pista asfaltada fins a dalt de la carena. Vam començar a caminar tot passant per uns corriols que només coneixen els senglars i els caçadors de senglars fins arribar al peu de Burriac . Les vistes des de el castell son fantàstiques. El dia ens va acompanyar! Al arribar a dalt del castell vàrem trobar-nos amb alumnes de un Institut que també feien aquesta excursió. Interessant remarcar que no es necessari que el Govern introdueixi la tercera hora de llengua castellana doncs la majoria per no dir la totalitat dels alumnes parlaven entre ells en castellà. Al cap d’ una estona va arribar un grup bastant nombrós de jubilats del país i aquest si que tots parlaven en català. La Carme els hi va oferir carquinyolis dels seus i em sembla que encara es llepen el dits !
Desprès vam anar fins el Coll dels Cirers on hi ha una torre de guaita per vigilar els boscos i d’allí cap a buscar els cotxes per anar a dinar a Cabrils

Horaris:
Sortida des de la carena del litoral : 10:15
Arribada al castell de Burriac: 11:45
Sortida del castell per anar al Coll de Cirers: 12:00
Arribada al coll de Cirers: 13:30

El fi de festes:
El Josep Maria tenia la taula reservada al Restaurant Ca L’ Estrany de Cabrils. Ens posarem en una taula rodona al primer pis. Tal i com estava previst a l'hora de dinar vam augmentar el nombre d'excursionistes (els que no havien vingut per motius de feina).
Vam començar seguint un suggeriment d’en Xavier amb una copa de cava com aperitiu i tot seguit vam decidir que el menú ens agradava i ens vam dedicar als pèsols del Maresme de primer i sípia estofada amb patates de segon. El dinar va transcorre com sempre amb una conversa variada i agradable, criticant a tort i dret, cicumstància per la qual molts de nosaltres pensem que és millor anar a l'excursió que no pas quedar-se a casa. Per cert el restaurant molt bé. A la sala del costat hi havia un dinar de una vintena de senyores que celebraven el dia de la dona treballadora, però com erem pocs, no vam poder fer ball al final del dinar.

Desprès de dinar En Josep Maria ens va ensenyar, al costat mateix del Restaurant, una casa que ha dissenyat el seu fill que és arquitecte. Es tracta d’ una casa molt moderna i molt ben estructurada. En aquest punt En Joan i En Xavier ens van deixar ja que tenien altres compromisos i la resta vàrem anar a visitar les instal·lacions de la Carme a Vilassar de Mar. Moltes gràcies pels rams de liliums.

Història del Castell de Burriac:

El Castell de Burriac vist des de Cabrera. El Castell de Burriac és un castell que s'alça sobre el turó de Burriac, situat a 401 metres sobre el nivell del mar entre les poblacions de Mataró, Argentona i Cabrera de Mar.
El castell va ser construït sobre una torra de defensa anterior; la primera documentació que ens mostra l'existència del castell data de l'any 1017, en un document que Berenguer Ramon I va rebre de la comtessa Ermessenda, la seva mare.
Entre els segles XII i XIII van ser construides la torre de l'homenatge, els magatzems i la capella.
Va ser de propietat de la família dels Santvicenç en un principi (s'havia dit Castell de Sant Vicenç fins el 1313) i a partir del segle XIV de la família Bosc.
Cap al segle XVIII, el castell va deixar d'utilitzar-se definitivament, però no va ser fins al 1836 que va cessar l'activitat de la capella. Actualment, pertany a l'ajuntament de Cabrera de Mar.