Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 30 d’octubre del 2007

Matagalls

Dia 14 de Juny de 2007

La Ruta
La proposta per avui és anar des de Sant Marçal al Matagalls. Avui som cinc els intrèpids excursionistes. El punt de partida és Sant Marçal i concretament un parking que hi ha després de l’Hostal que hi ha a peu de carretera.
Un desnivells de 607 m. (des de 1090 a 1697)
No hem fet la ruta potser més coneguda i curta que surt des de Coll Formic, ja que no hi ha ni un sol arbre i es presuposa que la soleiada ens podria deixar ko. Hem vingut des de Sant Celoni, travessant el poble en direcció a Santa Fé del Montseny. Continuem fins a Sant Marçal.
Comencem a caminar a les 10,11. El camí arranca des de l’aparcament i la Taula dels Tres Bisbes. El camí està molt marcat (fressat que diuen els experts), de seguida s’estreny i comença a enfilar-se ja en mig d’un bosc de faig bonic i espès que ens dóna confort i ens protegeix del sol.
Aquests primers metres ens fan bufar força, però ningú es queda enrere. Arribem al faig sense nom, però que es fa veure sobre els altres. Parem, foto, ens refem i ... amunt! Ara no fa tanta pujada.
Arribem a un pla que s’obre en mig del bosc. Flors grogues per tot arreu. Potser és diu Prat Pregon (o coll Pregon), on de cop i volta apareixen quatre gossos aparentment sense amo, cosa que no era certa, ja que darrera d’ells una noia baixava corrents pel camí.
En tot cas cal remarcar que tot el camí està fitat, possiblement per la Diputació, i no ets pots perdre de cap manera.
Una mica més i arribem al collet de l’Home Mort on se surt definitivament del bosc i s’albira, encara lluny, la Creu de Matagalls.
Hem fet el cim! (sembla ser que el Turó de l’Home és una mica més alt). Ens acostem a Mossèn Cinto, espiritualment

La Creu de Catalunya

Catalans tots de genollons en terra
Mireu aquí lo signe de la creu
Com de la Pàtria en la més alta serra
Aixampla avui los braços
Per acostar-la amb ... fills a Déu
Eixampla més les branques gegantines
Amb les ales sopluja els catalans
L’espanyola niuada i les veïnes
Abriga a tots los homes
A tots la Creu de Crist ens fa Germans

Però també a un altre mossèn (quin nom no recordo) que el 1904 va fer el trajecte (a peu) des del Matagalls a Montserrat, inaugurant una de les excursions emblemàtiques que encara perduren avui en els nostres temps.

I sabeu que fem! Doncs menjar-nos els carquinyolis de la Carme. Contemplem el paisatge, Montserrat, la resta dels pics del Montseny, els pobles al peu de la muntanya, Espinelves, Viladrau, i altres. Deu minuts de descans i contemplació i, per avall. Refem el camí encara que descobrim altres coses que d’anada no havíem vist. Més flors, mér arbres, algun bolet estrany.
En una hora i poc més, tornem al lloc de partida.

Ara cal procurar per la manduca. El nostre sherpa ja se’n ha ocupat. Tenim taula reservada al Restaurant Mas de la Rovira d’Avall (Espinelves). Hem fet el menú i ha anat força bé. Tothom satisfet i gairebé ens hem acomiada fins desprès de l’estiu.

Horaris
10.11 inici ascensió
10.56 faig monumental
10.43 Pla del parany (1380)