Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 30 d’octubre del 2007

Puigsacalm

Dia 29 juny 2006

La Ruta
Punt de sortida: Coll de Bracons (1.132 metres)
Accés: El Coll de Bracons es troba situat a la carretera GIV-5273 que de Les Preses passa per Joanetes i va a Sant Pere de Torelló i Torelló.
Descripció del lloc: Res de particular, hi ha lloc per aparcar. La carretera que prové de Joanetes té un fort desnivell, en canvi, pel cantó de Torelló és més pla però amb moltes corbes.
Descripció de l´itinerari: Un cop al Coll de Bracons i mirant el cantó de Joanetes, surt a l' esquerra el camí que hem d'agafar, el qual inicialment supera un tros de roca que cau sobre la carretera (senyals de pintura). Un cop superat aquest tros el camí es torna planer i va resseguint el vessant de la carena de la Roca del Corb. El camí transcorre entre boixos i una fantàstica fageda, al cap d' una estona, l' itinerari guanya desnivell fortament per un camí molt fressat fins arribar al Coll de Sant Bartomeu (1.249 m., 0:35 hores). Aquest coll és un important nus de camins, concretament 5, a la nostra esquerra, el que condueix al Puig de les Àligues, davant nostre n'hi ha dos que ens portarien fins a l' ermita de Sant Bartomeu de Covildases. Nosaltres agafarem el que s' enfila per la dreta direcció a la Font Tornadissa. El camí ressegueix el vessant de la muntanya i la vegetació és molt abundant, al llarg del qual podrem veure el poble de Vidrà.
Arribarem sense dificultat (cartells indicadors) fins a la Font Tornadissa (1.310 m., 1:05 hores). No hi ha paraules per descriure el lloc, una font abundosa sota un enorme faig, per ella mateixa ja val la pena aquesta sortida. Fem una ullada per veure si hi ha alguna salamandra, però no tenim sort.

Deixem la font per començar a pujar pels prats que tenim davant nostre fins a arribar als Rasos de Manter, on apareix un enorme prat que és envoltat de bosc. Aquest és un punt on fàcilment ens podem desorientar, però mai perdre. Continuarem pujant cap a la dreta direcció a la carena, el camí no és fressat. Arribarem, al cap de poca estona, a una creu de ferro del Centre Excursionista de Banyoles, continuarem la pujada tot seguint un filat pel bestiar fins a trobar una tanca de fusta que ens permetrà internar-nos de nou al bosc on trobarem de nou el camí ben fressat, seguirem endavant fins a trobar una farmaciola, lloc on hi ha la desviació a la dreta que puja de forma directa fins al cim del Puigsacalm (1.515 m., 1:45 hores). El cim és molt ample i té un enorme vèrtex geodèsic al mig, el vessant contrari és molt encimbellada sobre la Vall de Joanetes i la vegetació arriba molt a prop del cim. La vista és molt extensa i podem veure les principals muntanyes de la Catalunya Oriental, així com el Coll de Bracons, punt d´inici de la sortida.
El camí de tornada és més ràpid, o ja se sap allò que de cara avall...

Horaris
Durada 3 hores.
Dia soleiat i agradable. Dificultat mitjana o per gent en forma, fàcil.
Desnivell 383 metres
11.31 (al tronc que hi ha a mitja pujada)
12.19 prats desprès de la Font Tornadissa
13.00 cim Puigsacalm
14.46 (fageda, de baixada)