Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 29 d’octubre del 2007

Santuari del Corredor

Dia 2 de març de 2006

La ruta
Excursió a la serra del Montnegre. Anem fins al Santuari del Corredor.
A la sortida de Sant Celoni (per l’autopista), anem cap a la dreta (direcció parc del Montnegre). Continuem uns quilòmetres per la carretera, fins que a la dreta trobem un camí de terra (pìsta rural) amb senyalització de Parc del Montnegre. Continuem per la pista (en molt bon estat) fins una mica més amunt on, en un encreuament, deixem els cotxes.
Al costat mateix visitem un monument megalític (El dolmen de Pedra Gentil), desprès, sempre seguint la pista forestal ens enfilem fins al Santuari. Passem per la masia de la Rectoria Vella i desprès la de Can Pradell de la Serra. Al cap d’una hora i mitja arribem al Santuari. Entrem i ho visitem. Un retaule a l’altar que els nostres experts qualifiquen de gòtic. Hi ha restaurant, però sembla que s’ha d’encarregar prèviament, per tant, tornem enrere pel mateix camí. Poc abans d’agafar els cotxes ens desviem cap a l’esquerra per anar a veure una petita ermita en ruïnes. Tornem al cotxe i cap a dinar.
Fem un primer intent d’anar a un restaurant en direcció a Arenys de Munt (travessant la Serra del Montnegre), però avui està tancat, per la qual cosa continuem fins a Arenys de Munt, i ens quedem en el restaurant Els Tres Turons. Menjar de carns a la brasa. Bé de menjar i bé de preu. Ens en tornem a casa.

Horaris
Caminada 3 hores
Dificultat: poca
Dia esplèndid, despejat i sol, una mica de fred, però molt agradable.
10.12. Dolmen Pedra Gentil
12.19 Santuari del Corredor (tornada)